3/25/2014

Pitypang méz/szirup

Bejegyezte: Rita

poszt nyomtatása

Tavaly csináltam először, de olyan hamar elfogyott, hogy már alig vártam a tavaszt. Ha kinézek az ablakon már sárgul a rét, itt az idő!
Mire jó ez a szirup?
Lehet pl. vajas kenyérre kenni, sütire, mákos gubára, fagyira csorgatni...
Egész télen minden sütis receptbe ezt használtam méz helyett.
Vagy felönthetjük szódával, és egy kis plussz frissen facsart citromlével isteni finom üdítővé alakul.

Hozzávalók

  • 2 nagy marék pitypang
  • 1 kg cukor
  • 1 db citrom frissen facsart leve
  • 1 l víz (hideg)

Forgalmas utaktól távoli helyről gyűjtsük a virágot, mert jobb nem megmosni, hogy a virágpor rajta maradjon a szirmokon. Azonnal kezdjünk hozzá az elkészítésnek!
Sok mindent próbáltam, de a legjobban az vált be, ha egy ollóval egyszerűen levágtam a szirmokat, így nem került bele a keserű zöld rész.
Az így előkészített szirmokat egy fazékba tettem, felöntöttem a hideg vízzel, és kis lángon felforraltam.
Megvártam míg kihűl és betettem egy éjszakára pihenni a hűtőszekrénybe.
Másnap leszűrtem, a főzethez öntöttem a citrom levét, és a cukrot.
Kis lángon felforraltam (fedő nélkül!), majd azonnal levettem a tűzről, hagytam, hogy langyosra hűljön. Majd ezt még kétszer-háromszor végig csináltam vele (forral-hűt-forral-hűt-forral), közben szépen be is sűrűsödik.
A végeredmény állagában méz szerű. Fertőtlenített üvegekbe töltöttem, és feltettem a polcra. Olyan szép a színe, mint az aranyló napsugár. Ha az ízét kérdeznétek azt mondanám selyemcukor.
Természetesen lehet variálni, vaníliás cukrot tenni hozzá, narancsot a citrom helyett ...

Keress címkék alapján!

Állat formájúak (5) Almás (33) Aprósütemény (27) Banános (12) Bodza (1) Brownie (6) Burgonya (16) Citromos (10) Cukkini (8) Curd (2) Csirke (12) Csokoládés (38) Dekor (16) Desszert (387) Diétás (1) Dinnye (12) Dió (4) DIY (5) Édes (368) Egyszerű pár perces (3) Eper (7) Érdekes (9) Ételdekorációs ötletek (66) Ételdesign (8) Fagylalt (28) Fánk (6) Figurák kialakítása (3) Formázási ötletek (79) Főétel (17) Fűszernövények (2) Gluténmentes verziók (6) Gőzös cupcake (2) Grill (6) Grízes (1) Gyümölcs alakúak (16) Gyümölcsös (82) Gyümölcsvaj (6) Hagyma (4) Halloween (26) Hidegtál (7) Hobby Cricket (1) Humor (2) Húsos (26) Húsvét (15) Információ (2) Ital (12) Kalács (11) Karácsony (98) Karamellás (13) Karfiol (3) Kávés (10) Keksz (78) Kelt tészta (49) Kenyér (7) Kitchen Cricket (1) Kivis (6) Koktél (2) Kókuszos (29) Kreatív tálalás kicsiknek (1) Krémsajt (18) Lekvár (4) Leveles tészta (29) Leves (3) Mákos (9) Málna (10) Mártogatós (2) Méz (5) Mézeskalács (10) Mikrós bögrés (5) Mogyorós (7) Muffin (27) Narancsos (10) Nutella (8) Ötletek (50) Palacsinta (13) Party-ötletek (27) Péksütemény (3) Pudingos (5) Recycling (4) Sajtos (25) Saláta (19) Sós (47) Sütés nélkül (30) Szalonna (8) Szalvéta hajtogatás (2) Szendvics (5) Szilveszter (10) Tészta (4) Tippek és trükkök (75) Tojás (20) Top receptek (31) Torta (84) Túrós (15) Ünnepek (120) Vaníliás (7) Virsli (1) Vissza az iskolába (4) Zöldség (36)