9/18/2013

Konyakos mogyorótorta, fügével

Bejegyezte: Rita

poszt nyomtatása

Hozzávalók

  • 14 dkg liszt 
  • 12,5 dkg vaj, szobahőmérsékletű
  • 15 dkg porcukor 
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 2 db tojás
  • 2 tk sütőpor
  • 40 ml konyak + 20 ml tej (vagy 60 ml tej)
  • 12,5 dkg mogyoró, darálva
  • 6-8 db friss füge, félbevágva


Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
Béleljünk ki sütőpapírral egy 20 cm átmérőjű tortaformát.
A vajat keverjük habosra a cukrokkal, egyesével adjuk hozzá a tojásokat.
Tegyük hozzá a sütőporral összekevert lisztet, majd a konyakot és a tejet.
Mikor már homogén, öntsük hozzá a darált mogyorót is.
Tegyük a keveréket az előkészített tortaformába.
Vágott felükkel felfelé rakjuk ki a tetejét a fügékkel. Ahogyan a torta emelkedik, kicsit el fogja lepni a fügét, ezért ha azt akarjuk, hogy kilátszódjon, akkor kb. csak a ¾ részéig nyomjuk a tésztába. 40-50 perc alatt sül készre, de tűpróbával ellenőrizzük már fél óra után.
Vegyük ki a sütőből, de hagyjuk a formában hűlni 15 percig, mielőtt kiszednénk.
Ha van még a konyakból, akkor a forró tészta tetejét feltétlen kenjük meg vele!
Tálaljuk mascarponéval, vagy tejszínhabbal, vagy vaníliafagylalttal.
Mivel nálunk most egyik se volt itthon, így kénytelen voltam mást kínálni mellé. Tejfölt csepegtettem át textilen, mikor jó sűrű volt a süti mellé adagoltam egy nagy evőkanálnyit és jó alaposan megszórtam almás cukorral.

Az almás cukor amúgy is jó találmány, palacsintára és mindenféle sütikhez is szórjuk nyakló nélkül.
Egy nagy savanykás almát megpucoltam, lereszeltem, lecsepegtettem majd leterítettem egy teflonos sütőfóliára és a napon vagy gyümölcs aszalóban teljesen megszárítottam. Mikor már kőkemény volt, cukorral és egy csipet fahéjjal kávédarálóba tettem, megdaráltam.




Keress címkék alapján!

Állat formájúak (5) Almás (33) Aprósütemény (27) Banános (12) Bodza (1) Brownie (6) Burgonya (16) Citromos (10) Cukkini (8) Curd (2) Csirke (12) Csokoládés (38) Dekor (16) Desszert (387) Diétás (1) Dinnye (12) Dió (4) DIY (5) Édes (368) Egyszerű pár perces (3) Eper (7) Érdekes (9) Ételdekorációs ötletek (66) Ételdesign (8) Fagylalt (28) Fánk (6) Figurák kialakítása (3) Formázási ötletek (79) Főétel (17) Fűszernövények (2) Gluténmentes verziók (6) Gőzös cupcake (2) Grill (6) Grízes (1) Gyümölcs alakúak (16) Gyümölcsös (82) Gyümölcsvaj (6) Hagyma (4) Halloween (26) Hidegtál (7) Hobby Cricket (1) Humor (2) Húsos (26) Húsvét (15) Információ (2) Ital (12) Kalács (11) Karácsony (98) Karamellás (13) Karfiol (3) Kávés (10) Keksz (78) Kelt tészta (49) Kenyér (7) Kitchen Cricket (1) Kivis (6) Koktél (2) Kókuszos (29) Kreatív tálalás kicsiknek (1) Krémsajt (18) Lekvár (4) Leveles tészta (29) Leves (3) Mákos (9) Málna (10) Mártogatós (2) Méz (5) Mézeskalács (10) Mikrós bögrés (5) Mogyorós (7) Muffin (27) Narancsos (10) Nutella (8) Ötletek (50) Palacsinta (13) Party-ötletek (27) Péksütemény (3) Pudingos (5) Recycling (4) Sajtos (25) Saláta (19) Sós (47) Sütés nélkül (30) Szalonna (8) Szalvéta hajtogatás (2) Szendvics (5) Szilveszter (10) Tészta (4) Tippek és trükkök (75) Tojás (20) Top receptek (31) Torta (84) Túrós (15) Ünnepek (120) Vaníliás (7) Virsli (1) Vissza az iskolába (4) Zöldség (36)